5 tähekest ettevõtte nime juures – mida need tähendavad?

5 tähekest ettevotte profiilil nforegistris - kuidas neid mojutada

Inforegistri külastaja teab kindlasti viite tähekest ettevõtte nime juures. Tähekesi kuvatakse ettevõtte profiilil ja aeg-ajalt ka Google’i otsingutulemustes, mistõttu mängivad need olulist rolli esmamulje kujundamiselNeed ei ole harjumuspärased tagasiside andmise tähed, millele klikates saaks valida ja edastada oma hinnangut. Inforegistrit arendades pidasime aga mõistlikuks kasutada just tähekesi, sest nende üldine tähendus on enamikele kergesti hoomatav – palju tähekesi on väga hea! Artiklist leiad ka nõuandeid, kuidas tähekesi mõjutada!

Millise loogika alusel tähekesed ettevõtte profiilile Inforegistris lisatakse?

Tähekesed on mõeldud visuaalselt kajastama ettevõtte maineskoori, aga mitte Krediidiskoori (siinkohal tähelepanu)! On väga oluline neid kaht viimast mitte segi ajada. Krediidiskoor näitab krediidiriski ja kujuneb hoopis teistel alustel, kui maineskoor, mida kõnealused tähekesed iseloomustavad.

Inforegistri tärnid ettevotte nime juures - Google'i otsingutulemus
Inforegistri tähekesed Google’i otsingutulemustes

Meilt on ka sageli küsitud, miks on tähti just nii või naa palju, miks mitte rohkem või vähem ja kas neid saaks juurde osta? Mis loogikaga ja mille alusel neid jagatakse, millest need tulenevad? Viimasele küsimusele juba vastasime (tulenevad maineskoorist), nüüd siis vastus ülejäänute osas.

Selleks peame tõsisemalt lahkama maineskoori olemust. Nimelt küündib maineskoori skaala kogu ulatus kümnetesse tuhandetesse, mis tuleb jaotada vaid 5 tähekese vahel, st et tähekeste lisandumiseks või vähenemiseks peab muutus ettevõtte maineskooris (selle aluseks olevates andmetes) olema suhteliselt suur.

Kuidas kujuneb maineskoor Inforegistris?

Maineskoori arvutuse aluseks on ligi 50 erinevat Inforegistris kajastatud, ettevõttega seonduvat andmepunkti, millede mõju skoorile on alates ülinõrgast kuni ülitugevani. Üks näitaja tõstab, teine langetab skoori, üks rohkem, teine vähem – näitajate koosmõju on seda keerukam, mida rohkem neid on ja mida erinevam on nende mõju skoorile. Oma maineskoori ja tähekeste arvu saab ettevõte mingil määral mõjutada, tagades oma andmete täielikkuse* Inforegistris – mida rohkem infot ettevõtte kohta arvutuseks kasutada on, seda täpsemalt iseloomustab teda tema maineskoor ja tähekeste hulk.

Inforegistri maineskoor

Maineskooris on siiski olemas tuntav nn finantshalo, nimelt on ettevõtte käibel maineskoorile ja seega ka tähekestele suhteliselt suur mõju. Olulise mõjuga on ettevõtte pikk ajalugu – tegevusaastatega juba kogunenud kõrge skoor ei muutu kiiresti halvemaks nt hetkeliste võlgade vmt tõttu.

Nõnda võibki kergesti juhtuda, et ainuüksi ühe (suure mõjuga) näitaja muutus võib kohe muuta tähekeste arvu ja vastupidi, mitmete (nõrga mõjuga) andmete muutus ei avalda tähekestele esmapilgul mingit mõju. Sellest tulenebki pealtnäha ebaloogiline tähekeste arv. Tegelikkuses on põhjuseks aga väga keerukas, rohkete erineva mõjuga muutujate arvutus ja tähekeste skaala piiratus – vaid 5 tk peavad iseloomustama tohutu suuri erinevusi ettevõtete maineskooris.

Maineskoori ja tähekeste arvu muutust mõjutavad teistest oluliselt tugevamalt:

  • positiivses suunas: suur käive, suur põhikapital, finantsedu (roheline) märgis ja ettevõtte andmete täielikkus*
  • negatiivses suunas: pankrot, majandusaasta aruande puudumine ja võlglase märgis

Vt juurde ka blogiartiklit maineskoori ja märgiste kohta: „Kuidas kujuneb Inforegistri maineskoor ja mida tähendavad märgised?”.

Kuidas täiendada ettevõtte andmeid, et maineskoori ja tähekeste arvu suurendada?

*Andmete täiendamiseks saab juhatuse liige end Inforegistri portaalis tasuta registreerida ja ühendada ettevõtte konto oma ID-kaardiga.

Oled juba kasutaja? Logi inforegister.ee portaali sisse, seo oma kasutaja ID-kaardiga ja täienda juhatuse liikmena oma ettevõtte andmeid.

ID-kaardiga kasutaja linkimine Inforegistris

Meeldis, mida lugesid? Jaga infot ka teistega.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Loe järgmisena